مبانی نظری اختلالات یادگیری ، مشکلات و اختلالات ریاضی
اختلالات یادگیری ، مشکلات و اختلالات ریاضی,مبانی نظری اختلالات یادگیری ، مشکلات و اختلالات ریاضی (فصل دوم تحقیق)
کاربر محترم میتوانید جزئیات فایل مبانی نظری اختلالات یادگیری ، مشکلات و اختلالات ریاضی را مطالعه و در صورت نیاز دانلود نمایید.
مبانی نظری اختلالات یادگیری ، مشکلات و اختلالات ریاضی (فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
اختلالات یادگیری
اختلال یادگیری، اختلال عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جدی در خواندن، حساب کردن و یا کلمهبندی در نوشتن به وجود میآید که انتظار نمیرود به یک فرد عادی نسبت داده شود. اگر درست ارزیابی نشود تأثیر بالقوهای روی عملکرد ناسازگارانهی فرد دارد و در حوزههای چندگانهی زندگی ضعف ایجاد مینماید. وقتی فردی مظنون به اختلال یادگیری میشود، یک ارزشیابی عصب روانشناختی برای تواناییهای فرد ضروری است تا منبع مشکل را تعیین کند که میتواند به عنوان پایهای برای فنون جبرانی و اختیارات درمانی باشد (سعیدی و همکاران، 1387).
………………….
ریشهها ی اختلال یادگیری
انواع زیادی از عملکردهای غیرعادی مغز وجود دارند که میتوانند منجر به یک اختلال یادگیری شوند که تاکنون تغییرات و علل آن شناسایی و طبقهبندی نشدهاند. به طور مثال نارساخوانی از اختلالات یادگیریای است که روی خواندن و هجی کردن تأثیر میگذارد. تحقیقات نشان داده است که عملکرد غیر عادی مغز در پردازش زبانی- شنیداری(مثل پردازش صداشناسی نامگذاری سریع اتوماتیک)در تعداد زیادی از افراد مبتلا به نارسا خوانی دیده شده است. (حسین نژاد و همکاران، 1383).
…………….
– ﻣﺸﮑﻼت و اﺧﺘﻼﻻت رﻳﺎﺿﯽ
ﺗﻌﺪاد زﻳﺎدﯼ از داﻧﺶ ﺁﻣﻮزان ﻣﻘﺎﻃﻊ اﺑﺘﺪاﻳﯽ، راهنمایی و دﺑﻴﺮﺳﺘﺎن، در ﻳﺎدﮔﻴﺮﯼ دروس رﻳﺎﺿﯽ دﭼﺎر ﻣﺸﮑﻞ هستند و ﺑﺎ اﻳﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ اﻧﺪازﻩ داﻧﺶ ﺁﻣﻮزان هﻤﺴﺎن ﺧﻮد ﺗﻼش ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻣﻮرد اﻧﺘﻈﺎر را ﻧﺪارﻧﺪ. ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺁﻣﻮزﮔﺎران ﺑﺮاﯼ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺁﻧﺎن اﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ها را اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دهﻨﺪ که شامل موارد زیر است:
– ﭘﻨﺪ و اﻧﺪرز ﺑﻪ داﻧﺶ ﺁﻣﻮزان ﺑﺮاﯼ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ درﺳﯽ ﺑﻴﺸﺘﺮ
…………………….
2-3-1- عوامل اختلالات یادگیری ریاضی
1- ادراکی- حرکتی
ادراک، محرکات شنوایی، بینایی و لامسه را سازماندهی، دارای ساختار تعبیر و تفسیر می کند کودکانی که ناتوانی ادراکی دارند معمولاً برای تعبیر و تفسیر و پیداکردن معنی محرکهای محیطشان دچار مشکل می شوند. اگرچه بعضی از کودکانیکه ناتوانیهای ادراکی دارند به خاطر کندی پیشرفت تحصیلی مراجعه داده می شوند. معلمین و متخصصین باید تلاش کنند عوامل دخیل شکست تحصیلی را کشف کنند. این علل می تواند شامل اختلالات توجه، افتراق بینایی، ناتوانیهای شنوایی، ادراکی و یا ناتوانیهای بینایی-ادراکی و یا حافظة بینایی باشد. بسیاری از کودکان مشکلاتی دارند که به خاطر ترکیب دو یا چند مورد از این علل به وجود آمده است با ارزیابی این عوامل ممکن است معلم یک عامل اصلی دخیل را پیدا کند که مانع و محدود کنندة توانایی کودک برای موفقیت تحصیلی است (بنی عقیل و همکاران، 1387).
………………..
اختلاف سود و زیان عملیاتی در روش هزی,تفاوت هزینه یابی جذبی و مستقیم (متغیر),دانلود پاورپوینت هزینه یابی جذبی، متغیر، فرامتغیر,مزایای هزینه یابی جذبی,مزایای هزینه یابی متغیر,موارد استفاده از هزینه یابی جذبی,موارد استفاده از هزینه یابی متغیر,مواردی که در روش هزینه…
پروژه,پژوهش,تحقیق,جایگاه,جایگاه وظایف مشاورین معاملات املاك,جایگاه وظایف مشاورین معاملات املاك در نظام حقوقی,جزوه,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود جزوه,دانلود مقاله,مشاورین معاملات املاك,مقاله,نظام حقوقی,وظایف کاربر محترم میتوانید جزئیات فایل جایگاه وظایف مشاورین معاملات املاك در نظام حقوقی را مطالعه و در صورت نیاز دانلود…
مجازاتهای تبعی وکیفری و تأثیر بازدارندگی آن مجازات تأثیر بازدارندگی تبعی تکمیلی کیفری کاربر محترم میتوانید جزئیات فایل مجازاتهای تبعی وکیفری و تأثیر بازدارندگی آن را مطالعه و در صورت نیاز دانلود نمایید. دانلود مجازاتهای تبعی وکیفری و تأثیر بازدارندگی…
پاورپوینت تحلیل مهدکودکی در چین کلمات کلیدی : تحلیل مهدکودکی بررسی معماری مهدکودک پلان مهدکودک نمونه موردی خارجی مهدکودک مهدکودکی در چین دانلود توضیحات کامل : پاورپوینت تحلیل مهدکودکی در چین این مهدکودک در مدت سه ماه ه در…