مبانی نظری زیبایی و هنر در دیدگاه فلسفی افلوطین

زیبایی و هنر در دیدگاه فلسفی افلوطین,مبانی نظری زیبایی و هنر در دیدگاه فلسفی افلوطین (فصل دوم تحقیق) کاربر محترم میتوانید جزئیات فایل مبانی نظری زیبایی و هنر در دیدگاه فلسفی افلوطین را مطالعه و در صورت نیاز دانلود نمایید.

دانلود

مبانی نظری زیبایی و هنر در دیدگاه فلسفی افلوطین (فصل دوم تحقیق)       مشخصات این متغیر:   منابع: دارد   پژوهش های داخلی و خارجی: دارد   کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی     نوع فایل:wordوقابل ویرایش مقدمه: زیبایی و هنر در نظام فلسفی افلوطین[1] جایگاه مهمی دارد. او در سه رساله از «نه‌گانه‌ها»ی خود به طور مستقل به مسئلۀ زیبایی و هنر پرداخته است: رسالۀ ششم از نه‌گانه اول، رساله هشتم از نه‌گانه پنجم و رساله هفتم از نه‌گانه ششم. به دو گونه می‌توان نشان داد که هنر و معرفت در فلسفۀ افلوطین یکی هستند؛ آنجا که هنرمند برای نظارۀ زیبایی معقول، خود را باید……………. 3-1تعریف هنر در نظر افلوطین افلوطین هنر را تجلی (تجسم) زیبایی می‌داند (1. 8. 5، افلوطین، 1366، ص757)[2]هنگامی که ما به یک اثر هنری می‌نگریم، مثلاً بر سنگی که توسط هنرمندی شکل یافته است، مشاهده می کنیم که آن قطعه سنگ نسبت به قطعه سنگ مشابهی که هیچ اثر هنری…………… 3-2تعریف زیبایی اگر آنچه افلوطین در مورد زیبایی نوشته است، بررسی شود، می‌توان به دیدگاه روشنی دربارۀ تعریف افلوطین از زیبایی دست یافت. افلوطین در ابتدای رسالۀ «دربارۀ زیبایی محسوس» اشاره می‌کند که زیبایی گاهی در امور بصری یا امر شنوایی دیده می‌شود؛ مانند واژه‌ها، موسیقی، و گاهی………….. 3-3 هنر و معرفت پیش از این گذشت که در نظر افلوطین هنر تجلی و تجسم زیبایی است و زیبایی حاصل تناسب نیست بلکه آنچه چیزی را زیبا می‌کند، صورت و ایده است. ولی کدام زیبایی در هنرها تجلی می‌یابد؟ آیا هنرمند در آفرینش زیبایی، از طبیعت تقلید می‌کند؟ «هنر تقلید از طبیعت نیست. هنرها از عین پدیده‌های طبیعی تقلید نمی‌کنند بلکه به سوی صور معقول که طبیعت از آن‌ها برمی‌آید، صعود می‌کنند و آثار خود را به تقلید از آن‌ها پدید می‌آورند» (افلوطین، 1366، ص758)……………. زیبایی هنری از نظر فلوطین هنر از عالم بالا می‏آید،از همین‏ روست که وی بر خلاف افلاطون زیبایی را در درجه‏ نخست زیبایی هنری می‏داند.از دیدگاه وی زیبایی‏ آفریده هنرمند،نه در موضوعی است که از آن تقلید می‏کند و نه در ماده خامی است که به آن شکل می‏ دهد…………….. زیبایی طبیعی از نظر افلوطین زیبایی در اشیاء زمانی بروز می‏کند که روشنایی صورت بر تاریکی ماده چیره می‏شود. رنگهای زیبا،آتش،روشنایی خورشید و آسمان پرستاره‏ نمونه‏هایی از زیبایی بصری، و آهنگ ها و نواهای زیبا، زیبایی های شنیداری هستند که در رساله ششم از انئاد اول به آن اشاره می‏کند.زیبایی نور ناشی از این است که‏ با پرتوافکنی بر تاریکی ذاتی شی‏ء به آن…………. عشق انسان به زیبایی در عالم محسوس عشق،یا به تعبیر افلوطین، عاطفه‏ای که اروس را مسئوول آن می‏دانیم،تنها در روحی پدید می‏آید که با موجود زیبایی هم‏آغوش می‏شود.وی در مباحث خود پیرامون عشق انسان به زیباییهای محسوس بر این نظر است که دو گروه به زیباییهای این جهان گرایش…………… ارتباط زیبایی محسوس با زیبایی معقول در فلسفه افلوطین افلوطین معتقد است که زیبایی محسوس در عالم ماده، جنبه ضعیفی از زیبایی معقول و موجود در عالم برتر است. نفس در این عالم به دیدار زیبایی معقول دعوت شده است و زیبایی‌ها را متعلق به عالم عقل یا به تعبیر افلاطونی، عالم مثال می‌داند. وی مانند افلاطون بر این باور است که ایده‌ها و صور زیبایی در عالم عقل یا عالم مثال وجود دارد و همه زیبایی‌هایی که در عالم ماده دیده می‌شود، بر اساس زیبایی موجود در آن عالم، داوری می‌گردد. …….. [1] – افلوطین (203-273م.) موسس فلسفه نوافلاطونی است. او در مصر متولد گردید و در اسکندریه رشد یافت؛ نوشته‌هایی که از او بر جای مانده، در واقع پاسخ به پرسش‌هایی است که از وی شده که در مجموع 54 رساله است. فرفوریوس (234- 310م.)، یکی از بزرگ‌ترین شاگردان او، نوشته‌های وی را در شش مجلد که هر یک دارای نه رساله است، گردآوری کرد. از این رو هر جلد را یک انئاد (εννεας) یعنی نه‌گانه نامید. بدین ترتیب آثار کامل افلوطین شش نه‌گانه است. [2]- در نه‌گانه‌های افلوطین، هر نه‌گانه به نه رساله تقسیم شده و هر رساله هم به بخش‌های متعدد تقسیم شده است؛ مراد از این ارجاع شماره نه‌گانه، رساله و شماره هر بخش رساله است.  
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دین
  • دانلود پیشینه و مبانی نظری پژوهش دین,فصل دوم پایان نامه دین,مبانی نظری پایان نامه دین,مبانی نظری دین,مبانی نظری و پیشینه پژوهش دین,مبانی نظری و پیشینه تحقیق دین,مبانی و پیشینه نظری دین کاربر محترم میتوانید جزئیات فایل مبانی نظری و پیشینه…

  • پیشینه و مبانی نظری همگرایی و نظریات مربوط به آن
  • پیشینه تحقیق,پیشینه تحقیق و مبانی نظری,پیشینه نظری همگرایی و نظریات مربوط به آن,پیشینه و مبانی نظری,پیشینه و مبانی نظری همگرایی و نظریات مربوط به آن,مبان نظری,مبانی نظری همگرایی و نظریات مربوط به آن,مبانی نظری و پیشینه تحقیق,همگرایی و نظریات مربوط…

  • پاورپوینت نظریات کریس آرجریس در مدیریت
  • پاورپوینت رایگان نظریات کریس آرجریس در مدیریت,پاورپوینت کریس آرجریس,پاورپوینت نظریات کریس آرجریس در مدیریت,تحقیق نظریات کریس آرجریس در مدیریت,دانلو,دانلود پاورپوینت رایگان نظریات کریس آرجریس در مدیریت,دانلود پاورپوینت کریس آرجریس,دانلود پاورپوینت نظریات کریس آرجریس در مدیریت,دانلود نظریات کریس آرجریس در مدیریت,نظریات…

  • پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک
  • پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک,پاورپوینت مرضی کودک,دانلود,دانلود پاورپوینت,دانلود پاورپوینت روانشناسی,دانلود پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک,دانلود پاورپوینت مرضی کودک,دانلود روانشناسی مرضی کودک,دانلود مرضی کودک,مرضی کودک کاربر محترم میتوانید جزئیات فایل پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک را مطالعه و در صورت نیاز دانلود نمایید. دانلود…

  • جهانی شدن، قواعد مالیاتی و حاکمیت ملی
  • بررسی جهانی شدن، قواعد مالیاتی و حاکمیت ملی,پروژه,پژوهش,تحقیق,تحقیق جهانی شدن، قواعد مالیاتی و حاکمیت ملی,جزوه,جهانی شدن، قواعد مالیاتی و حاکمیت ملی,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود جزوه,دانلود مقاله,مقاله,مقاله جهانی شدن، قواعد مالیاتی و حاکمیت ملی کاربر محترم میتوانید جزئیات فایل جهانی شدن،…

  • پاورپوینت رضایت و وفاداری پس از خرید
  • ایجاد رضایت و نارضایتی پس از اکتساب,دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی,دانلود پاورپوینت رضایت و وفاداری پس از خرید,رفتار شکایت آمیز مصرف کننده,سنجش رضایت مصرف کننده,عملکرد مورد انتظار از یک محصول,مدل همپوشی کیفیت…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *